Dersin Adı | Bireysel Farklılıklar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 327 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı bireysel farklılıklar ve sosyal faktörlerin insan davranışına olan etkilerini incelemektir. Bu ders bireysel farklılıkları, kişilerarası, duygusal, bilişsel, motivasyonel ve benlikle ilgili eğilimler üzerinden inceler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bireysel farklılıklar ile durumsal faktörler arasındaki etkileşimi özellikle kişilerarası, duygusal, bilişsel, motivasyonel ve benlikle ilgili eğilimler üzerinden incelemektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Giriş – Bireysel Farklılıklar ve Sosyal Davranışta Bireysel Farklılıkları Çalışma Yöntemleri | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 1 ve 2; ss. 3-26) |
3 | Kişilerarası Eğilimler – Bağlanma Stilleri | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 5; ss. 62-81) |
4 | Kişilerarası Eğilimler – Cinsiyet Kimliği | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 8; ss. 109-128) |
5 | Duygusal Eğilimler – Mutluluk | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 10; ss. 147-160) |
6 | Ara sınav | |
7 | Duygusal Eğilimler – Depresyon | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 11; ss. 161-175) |
8 | Duygusal Eğilimler – Yalnızlık | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 15; ss. 227-240) |
9 | Bilişsel Eğilimler – Deneyime Açıklık | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 17; ss. 257-273) |
10 | Bilişsel Eğilimler – Optimizm | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 22; ss. 330-342) |
11 | Motivasyonel Eğilimler – Sosyal İstenirlik | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 30; ss. 441-454) |
12 | Motivasyonel Eğilimler – Reddedilme Duyarlığı | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 32; ss. 466-479) |
13 | Benlikle ilgili Eğilimler – Benlik-saygısı | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 36; ss. 527-546) |
14 | Benlikle ilgili Eğilimler – Narsisizm | Leary, M.H. & Hoyle, R.H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior. New York: Guilford Press (Bölüm 37; ss. 547-560) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Leary, M. H., & Hoyle, R. H. (2009). Handbook of individual differences in social behavior (1st ed.). New York: Guilford Press. ISBN: 978-1-59385-647-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 12 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 14 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 12 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 24 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | |
Final Sınavı | 1 | 34 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | X | ||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | X | ||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | |||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | X | ||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest